Monday, March 2, 2009

Sałatka z rukoli z fasolą, suszonymi pomidorami i szynką parmeńską


W piątek miałam tylko 15 minut na przygotowanie obiadu. Zrobiłam szybki przegląd lodówki i tak powstała poniższa sałatka. Składniki można dowolnie wymieniać, jako podstawę traktując rukolę i fasolę (lub soczewicę). Chodzi mi po głowie wersja z grilowanymi pomidorkami koktajlowymi i fetą... A gdyby jeszcze posypać kolendrą?

Sałatka z rukoli z fasolą, suszonymi pomidorami i szynką parmeńską

2 garście rukoli

puszka fasoli (u mnie mieszanka) - dobrze odsączona

żółta papryka (pół)

kilka suszonych pomidorów

łyżka kaparów

pół czerwonej cebuli

kilka plastrów szynki parmeńskiej

2 łyżki soku z cytryny

3 łyżki oliwy

sół, czarny pieprz

Na dno miski wyłożyłam rukolę. W osobnym naczyniu wymieszałam fasolę z posiekaną cebulą, kaparami, pokrojonymi w paseczki pomidorami i papryką.  Przygotowałam dressing cytrynowy (sok z cytryny, oliwę i przyprawy wymieszałam energicznie w małym, zamkniętym słoiku - od chwili epokowego odkrycia tego sposobu całkowicie odstawiłam trzepaczki i przestałam się przejmować tym, czy najpierw ocet, a potem oliwa...) i wymieszałam go z fasolą. Całość wyłożyłam na rukolę, a na wierzch wyłożyłam zgrillowaną szynkę. Do sałatki doskonale pasują zgrillowane na chrupko chlebki libańskie.



No comments: